Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2020

Φθινόπωρο- φύλλα

 Την εβδομάδα αυτή μπήκαμε δυναμικά στο πρώτο μας δια θεματικό πρόγραμμα, το φθινόπωρο!

Ήρθε η Φθινοπωρούλα στο νηπιαγωγείο μας εκπλήσσοντας τα παιδιά με την παρουσία της! Είναι η νεράιδα του φθινοπώρου και με τα μαλλιά της που έχουν τα χρώματα του φθινοπώρου βάφει τα φύλλα των δέντρων και αλλάζουν χρώμα....

Μας είπε όμως ότι μας επισκέφθηκε για να τη βοηθήσουμε, καθώς ο δυνατός άνεμος ο Βοριάς της πήρε όλα τα φύλλα που είχε στο φόρεμά της και στεναχωρέθηκε. Έτσι κόψαμε σε χρωματιστά χαρτιά διάφορα φύλλα που τις τα κολλήσαμε στο φόρεμά της!



(θα επανέλθω με περισσότερες φωτογραφίες)


Σε λίγο αρχίσαμε να φωνάζουμε και στο Βοριά να μας ακούσει και να επιστρέψει τα φύλλα της φθινοπωρούλας!

Έτσι ένας δυνατός άνεμος μετέφερε στην παρεούλα μας κρυμμένα μέσα στο μαγικό σεντόνι μας( το ύφασμα που χρησιμοποιώ κατά την χαλάρωση των παιδιών και μετατρέπεται σε πολλά φανταστικά αντικείμενα που μας..ταξιδεύουν) τα φύλλα που πέταξαν ψηλά!


Με έναυσμα τη Φθινοπωρούλα τα παιδιά μοιράστηκαν τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους σχετικά με το φθινόπωρο τις οποίες και καταγράψαμε στον πίνακα.

Ασχοληθήκαμε αρχικά με τα φύλλα του φθινοπώρου! Τα παρατηρήσαμε ως προς το χρώμα, το μέγεθος, τη μορφή και κάναμε και το φύλλο παρατήρησης..





Συνεχίζουμε βάζοντας το πλατανόφυλλο σε σειρά μεγέθους από το μικρότερο στο μεγαλύτερο ή στο αντίθετο!



Τέλος κάναμε τον πρώτο πίνακα ζωγραφικής με τέμπερα σε ακουαρέλα  με έμπνευση από τον πίνακα..









Παραθέτω και μερικές ακόμα ιδέες για κατασκευή και φύλλα εργασίας σχετικά με τα φθινοπωρινά φύλλα που είδα στο διαδίκτυο.





💛 Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με τα φύλλα του φθινοπώρου παίξαμε ενα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι. Έκοψα και πλαστικοποίησα σε καφε χαρτόνι 2 γυμνά δέντρα και σε πράσινο χαρτόνι 8 φύλλα για κάθε δέντρο.





Σε κάθε φύλλο έγραψα στη μία όψη τον αριθμό και στην άλλη τις αντίστοιχες κουκίδες.

Επίσης έφτιαξα κι ένα στρογγυλό ζάρι :




Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και κάθε φορά έπαιζε ένα παιδί από κάθε ομάδα αντίπαλός με ένα παιδί από την άλλη ομάδα.

Σκοπός του παιχνιδιού είναι η ομάδα να τοποθετήσει πρώτη τα φύλλα στο δέντρο της σύμφωνα με το τί θα έφερνε στο ζάρι! Πάνω στα κλαδιά του δέντρου έγραψα ανακατεμένα τους αριθμούς μέχρι το 8.
Όταν έφερνε π.χ. κάποιος 5 έπρεπε να βρει το φυλλαράκι με τις 5 κουκίδες και να το τοποθετήσει στο κλαδί του δέντρου με τον αριθμό 5. Για επαλήθευση αναποδογύριζε το φύλλο να δει αν όντως ο αριθμός που μέτρησε ήταν το 5 ή όχι! 

Ο δικός μου σκοπός ήταν να εξασκηθούν τα παιδιά στην αντιστοίχηση του αριθμητικού συμβόλου με την ποσότητα.



💚 Έπειτα κάναμε ένα φύλλο εργασίας για ανατροφοδότηση με γυμνά δεντράκια στα οποία έπρεπε να ζωγραφίσουν με το δαχτυλάκι τους όσα φύλλα λέει ο αριθμός κάτω από το  δέντρο! Είναι εργασίες για νήπια και προνήπια ανάλογα με τις δυνατότητες του παιδιού.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θέλετε να μου πείτε τη γνώμη σας; Παρακαλώ αφήστε ένα σχόλιο! Το εκτιμώ!

Άγιος Δημήτριος

  Του Αγίου Δημητρίου στο νηπιαγωγείο μας ! Είδαμε σε βίντεο τον Βίο του, αφηγήθηκα την ιστορία του και φτιάξαμε και μια πολύ ωραία εικόνα- ...